- Verbeteringen doorvoeren vanuit het onderzoek telefonische bereikbaarheid.
Het bereikbaarheid zijn van alle collega's is meerdere keren onderwerp van gesprek geweest. In december is een nieuwe telefooncentrale geïmplementeerd. Hierdoor is opnieuw aandacht besteed aan de bereikbaarheid.
- Teksten toetsen op helder en makkelijk taalgebruik, en waar nodig herschrijven (het zogeheten B1 niveau). Interne bewustwording en training realiseren door het organiseren van de 'Week van de Taal' of 'maand van de Taal'.
Er is een werkgroep Toegankelijkheid gestart, samen met collega's van digitale toegankelijkheid, inclusie en meertaligheid. Deze werkgroep is bedoeld om aandacht voor het onderwerp te creëren bij de medewerkers. De werkgroep heeft in de Week van de Toegankelijkheid aandacht besteed aan het onderwerp door o.a. een lunchlezing. Er zijn daarnaast veel brieven herschreven in begrijpelijke taal.
- Start van het Serviceloket in Sint Annaparochie.
Het serviceloket in Sint-Annaparochie is in oktober 2024 feestelijk geopend. Na de proefperiode vindt evaluatie plaats.
- Experiment uitoefenen met participatietool 'Stem van Waadhoeke'.
Deze vraag is beantwoord bij het deel Nabij besturen.
- Pilot uitvoeren in het kader van reisdocumenten aan huis bezorgen.
Inwoners hebben de mogelijkheid om hun reisdocumenten thuis te laten bezorgen. Dit wordt vanuit de lijnorganisatie geëvalueerd.
- Methodiek klantreizen evalueren en evt. borgen in de organisatie.
De methodiek van klantreizen is positief geëvalueerd. Deze werkwijze sluit goed aan bij onze dienstverlening, want door inwoners persoonlijk naar hun ervaringen te vragen wordt duidelijk waar wij onze processen kunnen verbeteren. In de toekomst blijven we klantreizen uitvoeren.
- Klantreis "intake" bij het gebiedsteam.
De klantreis gebiedsteam intake is uitgevoerd. De resultaten van de klantreis zijn overgedragen naar manager gebiedsteam, zodat de resultaten input kunnen leveren voor de ontwikkeling van haar teams.
- Implementatie voorbereiden van een volledig digitale balie.
- Implementatie realiseren van e-diensten voor Burgerzaken producten.
Veel meer producten zijn digitaal beschikbaar voor inwoners. Voorbeelden van deze producten zijn aanvragen bij Burgerzaken die gedaan kunnen worden via geïmplementeerde e-diensten, een digitale melding van een evenement, of het aanvragen van omgevingsvergunningen via het Omgevingsloket.